Soare, descoperă 6 plante care nu au o problemă cu lipsa luminii naturale. Articol de…
Managementul de brand, definiții și principii importante
Managementul de brand poate fi definit ca formarea unei conexiuni emoționale și psihologice a produselor și serviciilor companiei cu clienții.
Toate activitățile sunt orientate pentru a câștiga avantajul competitiv în industrie prin separarea ofertei în comparație cu concurenții. Spre exemplu concurența pentru partenerul nostru Rent a Car Cluj, este destul de mare dar, serviciile de marketing online îi vor ajuta website-ul să fie mai vizibil în rezultatele organice.
Obiectivul principal în managementul de brand este creșterea loialității mărcii între clienți și părțile interesate.
Crearea unui brand pe piață este cu totul o sarcină importantă pentru specialiștii în marketing și managerii de brand. Gestionarea și susținerea unui brand necesită factorii de dedicație, determinare și efort consecvent pentru ca marca să poată supraviețui și prospera pe piață.
Comportamentul consumatorilor se schimbă. Nici mediul economic nu stagnează prea mult. Evoluția afacerilor este caracterizată de concurență și dinamica pieței în timp.
În tot acest amalgam, fiecare dorește să fie primul în nișa sa. Nu este un obiectiv utopic, doar că necesită timp, consecvență și acțiuni bine direcționate către grupul țintă de persoane care prezintă interes pentru companie.
principii în managementul de brand
Există câteva principii universale în managementul de brand. Acestea sunt aplicabile din momentul în care marca apare pe piață, până la consacrarea acesteia pe piață. De fapt, chiar și după aceasta, managementul de brand este necesar.
Trebuie să definiți marca
Este foarte necesar ca marketerii și managerii să cunoască și să înțeleagă marca în modul cel mai eficient.
Trebuie să-și stabilească obiectivele, viziunea, misiunea, etosul și fundamentele, purtând discuții deschise cu promotorii și cu toți membrii cheie asociați cu marca.
Apoi, numai ei vor putea comunica și comercializa marca și ofertele sale pe piața țintă. Toate aceste acțiuni au ca scop principal crearea unei imagini a mărcii în mintea consumatorilor.
Doar în acest fel, un brand poate deveni prima alegere a consumatorului pentru o anumită categorie de produse sau servicii.
Marca echivalează cu modelul de afaceri
Managementul de brand trebuie să fie unul dintre obiectivele cruciale ale companiei, exact cum sunt serviciile de optimizare sau promovare SEO. Ar trebui să fie o dovadă și o urmă în fiecare fațetă a afacerii. Chiar de la lansarea noului produs, extinderea afacerii prin fiecare strategie, managementul de brand este activitatea vitală.
Evident, dimensiunea afacerii va afecta în mod direct managementul de brand. O afacere mică, spre exemplu, poate activa cu o singură identitate de brand. Însă, dacă avem în vedere portofoliul corporației Unilever, vom vedea că arhitectura acestuia este foarte diversificată.
Mențineți coerența mărcii
Crearea mărcii este un proces unic. Gestionarea și menținerea acesteia pe piață în mijlocul diferitelor cicluri de afaceri, concurență și gestionarea evoluției preferințelor clienților este un proces continuu. Acest proces necesită efort stabil și abordare consecventă.
Managerii de brand trebuie să creeze o diferențiere a mărcii. Trebuie să urmărească generarea de niveluri ridicate de loialitate a clienților pentru ca afacerea să genereze profituri și raportul de succes necesar.
Creați conexiuni emoționale
Există multe mărci pe piață. Rareori, acestea sunt capabile să aibă o legătură emoțională cu piața țintă.
Punctul esențial constă în faptul că strategiile și tacticile de marketing ar trebui concepute păstrând în minte nevoile, cerințele și problemele clientului. Toate acestea sunt necesare pentru a crea o relație emoțională și psihologică.
Împuternicește-ți angajații
Procesul de gestionare a mărcii începe în cadrul organizației însăși prin implicarea angajaților și a tuturor membrilor cheie ai echipei în proces, aceștia fiind primii utilizatori și promotori ai mărcii.
Primii clienți ai mărcii trebuie să fie proprii angajați. Acest aspect va crea și o identitate de angajator, ca parte componentă din cultura organizațională. Dacă proprii angajați vor „crede” în brandul dvs., aceasta se va observa la interacțiunea dintre ei și clienți.
În acest fel, clienții pot simți că brandul are o identitate și o cultură puternică.
Păstrați o abordare flexibilă
Dinamica pieței se schimbă într-un ritm foarte rapid în zilele noastre din cauza marketingului digital și a utilizării și relevanței ridicate a social media.
Prin urmare, este necesar să aveți o abordare futuristă și flexibilă pe parcursul întregului proces pentru a rămâne semnificativ pentru vremurile actuale. Flexibilitatea vă permite să adaptați și bugetul în funcție de campaniile derulate.
Domeniul de aplicare pentru managementul de brand
Există o diferență între conceptele de gestionare a mărcii și marketing. Ambele funcționează ca un factor de susținere reciproc.
După cum sa discutat mai devreme, managementul de brand nu este o chestiune unică, ci o practică continuă și consecventă. Se urmărește ca întreprinderea să construiască o identitate distinctă pe piață, pe o perioadă îndelungată de timp.
Elementul principal este dezvoltarea unei relații fructuoase și de lungă durată cu piața țintă, îndeplinind și depășind așteptările clienților.
Procesul de gestionare a mărcii implică lucrul la caracteristicile tangibile și intangibile ale mărcii.
Elementele tangibile includ logo-ul, produsul, prețul, ambalajul și întregul aspect.
În același timp, elementele intangibile cuprind serviciul pentru clienți și experiența generală pe care clientul o are în momentul cumpărării și în timpul utilizării produselor și serviciilor mărcii.
Una dintre principalele funcții în managementul de brand este de a ridica capitalul propriu al mărcii.
Scopul principal este de a poziționa marca pe piața nișă în comparație cu concurenții.
Împreună cu creșterea loialității clienților, ajută și marca să crească prețul produsului, cerând o primă, plus creând o conștientizare puternică și pozitivă în industrie.
Cu o imagine de marcă de calitate, compania are un avantaj competitiv.
Cursul de acțiune în managementul de brand implică utilizarea diferitelor instrumente de marketing și de promovare, cum ar fi PR, comunicare corporativă, social media, marketing digital și altele. Toate aceste acțiuni trebuie abordate într-o manieră strategică.
Implicarea clienților în managementul de brand
Având un nivel ridicat de încredere în rândul clienților, mărcile puternice au o cotă de piață ridicată.
Poziționarea respectivă ajută compania să atingă obiectivele și scopurile generale ale afacerii.
O gestionare eficientă a mărcii reduce riscul perceput de siguranță, împreună cu riscurile monetare și sociale. Încrederea este generată în mintea clienților actuali și potențiali.
Oferă un impuls crucial pentru implicarea clienților, gestionarea concurenței și analiza acesteia, inclusiv, gestionarea afacerii în general.
Aceasta implică un plan strategic și o metodologie pentru a menține echitatea mărcii și a face brandul să se susțină pe piață prin implementarea unor instrumente și tehnici creative și inovatoare, variate și relevante în funcție de condițiile actuale ale pieței și de gustul clienților.
Oferă, de asemenea, cunoștințele și expertiza promotorilor și managerilor de marcă cu privire la ce linie de produse ar fi potrivită sub marca companiei, plus separarea corectă a pieței și a publicului țintă.
Cu un capital de marcă îmbunătățit prin tehnici eficiente de gestionare a mărcii, capitalul de marcă funcționează ca un activ necorporal pentru companie. Este mai important decât prețul plătit de client pentru produsele și serviciile achiziționate.
Poziționează marca pe piață și în mintea clientului, făcând compania să obțină un preț mai ridicat pentru oferte, împreună cu diferitele beneficii tangibile și intangibile.
Managementul de brand trebuie să fie o parte importantă a culturii organizaționale a întregii ierarhii, urmând-o în modul cel mai înțelept și dedicat în fiecare moment al afacerii.
Concluzie
În nota finală dorim să vă atragem un „semnal de alarmă”. Dacă aveți o afacere, indiferent dacă este locală, națională sau de eCommerce, o identitate de brand poate fi un activ important pentru business.
De fapt, doar identitatea de brand poate oferi un avantaj competitiv. Și, doar companiile care întreprind acțiuni consecvente în conformitate cu strategia de marketing pot atinge acest obiectiv.